طراحی سایت 2

طراحی سایت - بهینه سازی سایت

طراحی سایت 2

طراحی سایت - بهینه سازی سایت

بالا بردن ترافیک سایت


راه کارهای اساسی افزایش ترافیک سایت


برای موتورهای جستجو رعایت نکات طراحی قالب مهمتر از محتوای وب سایت یا وبلاگ است. در طراحی سایت نکات زیر حتما مورد نظر قرار دهید.


1- رعایت اصول سئو (SEO)


2- استفاده از سرویس های گوگل مانند ردیابی گوگل و گوگل پلاس وان و گوگل پیج رنک


3- تهیه نقشه سایت دقیق


4- تبادل لینک با سایت های مختلف بویژه سایتهای مشابه با رنک بالا


5- شناسائی لینک های شکسته


6- تست سایت در مرورگرهای وب مختلف



1- رعایت اصول سئو (SEO)

سئو مخفف Search engine optimization یعنی بهینه سازی موتور جستجوی سایت است. یک موتور جستجو مانند گوگل براساس قالب سایت به آن سایت رتبه می دهد. وقتی کاربری مطلبی را جستجو می کند گوگل براساس رتبه سایت، صفحات آن سایت را در نتایج جستجو ظاهر می کند. مهمترین نکات در بهینه سازی صفحات وب عبارتند از: استفاده از متاتگ های مجزا برای هر صفحه، استفاده از کلمات کلیدی به تعداد لازم و زیاد در یک صفحه، سبک بودن صفحه، وجود لین های مختلف به صفحات مختلف در هر صفحه. ادامه مطلب...



2- استفاده از سرویس های گوگل

موتور جستجوگر گوگل ابزارهای مختلفی را ارائه کرده است که با استفاده از آنها در سایت خود می توانید محبوبیت سایت خود را نزد گوگل بالا ببرید. از جمله مهمترین ابزارهای گوگل عبارتند از: ردیابی گوگل و گوگل پلاس وان و گوگل پیج رنک.



3- ساخت Google sitemap

Google sitemap یک سرویس جدید است که گوگل تهیه کرده برای اینکه صفحات بیشتری را با سرعت و دقت بیشتر ایندکس کند.شما یک فایل به نام sitemap با فرمت xml می سازید و در سایت خودتان در قسمت directory root قرار می دهید. برای ساخت نقشه سایت می توانید به صفحه نقشه سایت گوگل بروید یا از سایتهایی استفاده کنید که بصورت رایگان این کار را برای شما انجام می دهند. http://www.sitemapspal.com و http://www.xm-sitemaps.com دو سایت هستند که می توانید با وارد کردن آدرس سایت خود کدهای xml را بسازید. کدها را در Notpad کپی کنید و با فرمت xml ذخیره کنید. در پایان بعد از آپلود کردن این فایل در سایت خودتان، در Google sitemap عضو شوید. مطالعه بیشتر...



4- تبادل لینک

تبادل لینک بویژه با سیات هائی که رتبه گوگل بالائی دارند بسیار مفید است. سعی کنید سایتهای مشابه خود را دعوت به تبادل لینک کنید. همه سایت های مناسب فرم ارتباط با ما را دربالای صفحه قرار می دهند. از این فرم ها برای درخواست خود استفاده کنید. برای آنکه بدانید چه سایت هائی به شما لینک داده اند به گوگل بروید و عبارت زیر را جستجو کنید: Link:www.your-domain.com


بعد از Link: آدرس سایت خودتان را قرار دهید. با این عبارت گوگل سایتهایی را که به سایت شما لینک داده اند را لیست می کند. با این کار می توانید سایتهایی را که به آنها لینک داده اید و آنها لینک شما را حذف کرده اند را شناسایی کنید و لینک آنها را از صفحه لینکتان حذف کنید.



5- شناسایی لینک های شکسته

وجود لینکهای شکسته در سایت اعتبار سایت را نزد موتورهای جستجو بشدت پائین می آورد. لینک های شکسته ممکن است در اثر آدرس دهی اشتباه شما بوجود آمده باشد یا اینکه صفحه ای که شما به آن لینک داده بودید حالا دیگر موجود نباشد. برای شناسائی لینک های شکسته از نرم افزار web link validator استفاده کنید یا از نرم افزار کم حجم زیر استفاده کنید :


شناسائی لینک شکستهدانلود نرم افزار شناسائی لینک های شکسته



6- تست سایت در Browser های مختلف

حتما سایت خود را بوسیله اینترنت اکسپلورر، فایرفکس، اپرا، گوگل کروم و مرورگرهای مختلف مشاهده کنید تا اط سلامت آنها مطئن باشید. در سایت anybrowser نیز می توانید ببینید سایتتان در Browser های مختلف چگونه نمایش داده می شود. با این شیوه شما می توانید سایتی استاندارد طراحی کنید و بازدید کنندگان سایتتان را افزایش دهید.


دانلود مرورگر دانلود مرورگرهای مختلف


اجزای موتورهای جستجو

هر موتور جستجو از پنج بخش تشکیل شده است که عبارتند از: Spider یا عنکبوت، Craweler یا خزنده، Indexer یا بایگانی کننده، DataBase یا پایگاه داده، Ranker یا سیستم رتبه بندی.


Spider یا Robot اولین جزء یک موتور جستجو است، نرم افزاری است که به صفحات مختلف سایتها سر می زند و اطلاعات آنها را می خواند و در اختیار سایر بخشهای موتور جستجو قرار می دهد.

Craweler نرم افزاری است که Spider را راهنمای می کند چه صفحاتی و چه لینک های را بازدید و دنبال کند در واقع به عنوان فرمانده برای Spider عمل می کند.

Indexer اطلاعات جمع آوری شده توسط Spider را تجزیه و تحلیل و طبقه بندی می کند. یعنی اطلاعات جمع آوری شده را به بخشهای مختلف تقسیم می کند مثلا اطلاعات چه حجمی دارند، کلمات چندبار تکرار شده اند، اطلاعات از چه سایتی ارسال شده اند و همچنین اطلاعاتی که ارزشی ندارند را حذف می کند مثل کلمات رایج مانند or، and ، an

اطلاعات طبقه بندی شده در Indexer در DataBase کدبندی می شوند وبه صورت فشرده ذخیره می شوند.

مهمترین بخش یک موتور جستجو است و تفاوت موتورهای جستجو از تفاوت آنها در سیستم رتبه بندیشان است. وقتی کلمه یا عبارتی جستجو می شود موتور جستجو بر اساس الگوریتمی که دارد. نتایج را مرتب می کند.


نکات تکمیلی

همانطور که در مطالب قبلی گفتم، وقتی کلمه ای سرچ می شود موتورهای جستجو بر اساس page rank نتایج را مرتب می کنند. پس اگر می خواهید بازدید کننده های بیشتری از موتورهای جستجو وارد سایت شما شوند باید page rank صفحات سایتتان را بالا ببرید. هر متور جستجو با توجه به الگوریتم هایی که دارند به هر سایتی رنکینگ های متفاوتی میدهند، برای اینکه از رنکینگی که گوگل به سایت شما میدهد مطلع شوید باید Google Toolbar را نصب کنید. برای بالا بردن رنکینگ سایت نکات زیادی باید رعایت شود که چند نکته از آنها به شرح زیر است:


اسم سایت با محتوای سایت در ارتباط باشد، حداقل شامل یکی از کلمات کلیدی باشد که در سایت به کار می برید.

هر صفحه را برای دو یا سه کلمه کلیدی طراحی کنید.

کلمات کلیدی را در عنوان صفحه و توضیحات صفحه قرار دهید.

تاحد امکان سعی کنید کلمات کلیدی را در پاراگرافهای بالای صحفه به کار ببرید.

وقتی که پیوند متنی می سازید ( Hyperlink Text ) سعی کنید پیوند را با کلمات کلیدی بسازید.

سعی کنید با سایتهای مرتبط با موضع سایت خود تبادل لینک داشته باشید.

در تبادل لینک، در لینکی که به سایت شما داده میشود از کلمات کلیدی استفاده شود.

در فروم های گفتگوی مربوط به موضوع سایتتون عضو بشین و در در گفتگوها شرکت کنید و لینک سایت خود را در قسمت امضا یا signature قرار بدین. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که قوانین فروم را رعایت کنید و سعی کنید در گفتگوها بطور سازنده شرکت کنید، یعنی فقط به خاطر دیده شدن لینک تون در گفتگوها شرکت نکنید. این کار باعث میشه که ترافیک پایداری برای سایت بسازید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.